EFLATUN;
Uyarıcı renklerden biri olan eflatun problem
çözme alanını uyarır. Başarının sırrı eflatunda gizli J
TURUNCU;
Sosyallik çağrışımı yapar, herkes için imajı
verdiğinden pazarlama sektöründe en çok kullanılan renktir. Turuncu rengi seven
insanlar genellikle dışa dönük, hareketli, neşeli ve sosyal ilişkileri
kuvvetlidir.
Turuncu renk, kullanıldığı ortamlara
neşe ve canlılık verir. Bundan dolayı, çocuk odalarında, mutfakta ve
yemek odasında kullanılabilir. Çalışma odası, dinlenme mekanları ve yatak odası
için çok uygun değildir.
SARI;
Dikkat çekici bir renk olduğundan uyarı
ışıklarında ve işaretlerinde kullanılır. En etkili olduğu form üçgendir.
Fazla ilham verici olduğu için zihin karışıklığına neden
olabileceğinden çalışma odalarında kullanılması tavsiye edilmez .
Ayrıca, dinlenme
mekanları için
de uygun bir renk değildir.
MAVİ;
Mavi rengi seven insanlar genellikle sakin,
düzenli, güvenilir, sadakat sahibi, barışçıl ve içe dönüktür.
KIRMIZI;
En dikkat çekici renktir, fakat uzun süre
kırmızı ışığa maruz kalınırsa rahatsız ve tedirgin edici olmaya başlayabilir.
İlk anda kendine çeken kırmızı, sonra kendinden uzaklaştırmaya başlayabilir. En
etkili olduğu form ışınsaldır.Mutluluk, azim kararlıllık ve sebat i temsil
eder. Kan dolaşımını hızlandırır. İştah açar canlılığı arttırır. Gıda
firmalarının tercih ettiği renktir.
MOR;
Lüks ve ihtişamın rengidir. Nekrotik duyguları
açığa çıkartır.
Mor rengi seven insanlar genellikle, ruhsal dünyası ön
planda olan, ağır başlı ve asil ruhlu kişilerdir. Duyarlılıkları fazla olduğu
için sanat dallarında başarılı olma ihtimalleri daha fazladır.
Mor renk ,
kullanıldığı tona göre farklı etkiler gösterebilir. Morun açık tonları olan
lavanta, leylak gibi renkler ilham verici etkileri için
çalışma odalarında tercih edilebilir. Beyinsel faaliyetleri ve sanatsal
düşünceyi arttıran mor, özellikle sanatçıların çalışma ortamları için uygun
olabilir.
Mor renk ,
açık tonlarda ilham ve güven verici etki gösterirken, özellikle koyu tonlarda,
mor rengin insanda meydana getirdiği asalet duygusu, bazı insanlarda küstahlık,
kabalık ve hatta kavgacı bir yapıya da neden olabilecek şekilde etki
gösterebilir. Hüzün, üzüntü ve depresyonu çağrıştıran etkileri de vardır.
Özellikle koyu tonlarda, bilinçaltını etkileyerek insanda korkuya ve hüzne
neden olabilen mor renk ,
belki de bu yüzden, intihar edenlerin en çok sevdiği renklerden biridir. Bu nedenle,
depresyona yatkın kişilerin, ruhsal sorunu olanların, alkoliklerin ve madde
bağımlılarının olduğu ortamlarda kullanılmamalıdır.
YEŞİL;
İnsan yorgunken iyi gelen yorgunluğu geçtiğinde
ise sıkıcı gelen bir renktir. Sesizliği anlatır.Yaratıcılığı körükler
iştah açar. Rahatlatıcı özelliği yüzünden hastahane ve oturma odalarında
kullanılır. Kalbin yaydığı enerji alanında olduğu varsayılır. Mide ağrılarına
iyi geldiği saptanmıştır.
Yeşil rengi seven insanlar genellikle üretken,
çevresiyle uyumlu, içten ve doğayı seven insanlardır. Aynı zamanda hareketlerinde dengeli ve düzenlidirler.
LACIVERT;
Kozmik renk olarak kabul edilir.Sonsuzluğu
oteriteyi ve verimliliği simgeler.Dünya firmaları logolarını lacivert tercih
eder. Lacivert giyen insanlar kendilerini daha karizmatik ve inandırıcı
hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü bir imaj bırakırlar.
Lacivert mekanlar
özellikle düşünce yoğun çalışmalar için uygundur. Yatak odasında
kullanılmamalıdır.
Düşünce gücünü
arttırarak karar vermeyi kolaylaştırır. Düşünce gücünü arttırıcı etkilerinin
yanında hafızayı da güçlendiricidir. Lacivert renk pijama giyenlerin rüyalarını
daha iyi hatırladıkları tespit edilmiştir.
PEMBE;
Uyum, neşe ve sevginin
rengidir. Rahat hissettirir ve dinlendirir. Sakinleştirici etkilerinden dolayı
hapishane ve uyuşturucu tedavi merkezlerinde kullanılmaktadır. Ayrıca, pembenin
rahatlatıcı etkisinden dolayı, müşterilerin pembe giyen kasiyerlere daha rahat
ödeme yaptıkları tespit edilmiştir. Bu nedenle, pek çok mağaza ve markette
kasiyerler pembe giymektedir.
Pembe rengi seven
insanlar, ki bunlar genellikle kadınlardır, duygusal, neşeli, sorumluluklarının
bilincinde ve biraz ürkektir, fakat çekingenliklerini fazla belli etmezler.
KAHVERENGİ;
Gerçekçiliğin plan ve
sistemin rengidir.
Kahverengi, bulunduğu
ortamda insanın hareketlerini hızlandırır. Bundan dolayı, hızlı yemek yenilen
hazır yemek salonlarında kahverengi tercih edilir. Zeminde kahverengi kullanmak
toprağın güvenliğini hissettirir. Bu nedenle, resmiyetten uzak, rahat ve güvenli
bir ortam oluşturmak istenen mekanlarda tercih edilebilir.
Sergi alanlarında
kullanıldığında insanları hızlıca geçtikleri gözlenmiştir. Bu yüzden sergi
alanlarında beyaz renk tercih edilir.
Kahverengi giyen
insanlar özellikle toplum içinde rahattırlar. Karşısındaki insanda da
resmiyetten uzak, rahat bir havaya neden olur. Kahverenginin verdiği bu
rahatlık ve paylaşma isteği konuklarında rahatlık isteyen televizyon
programcıları tarafından kullanılmaktadır. İş görüşmelerinde kullanılmamalıdır.
SİYAH;
Gücü ve tutkuyu temsil
eder. Bizde matemin japonyada mutluluğun rengidir. Siyah rengi seven insanlar
genellikle özgüveni yüksek, azimli ve kararlı kimselerdir. Kendi kararlarını
kendileri vermek isterler. Bu özellikleri ile iş hayatında başarılı
olabilirler, fakat inatçılık ve aşırı hırs gibi olumsuzlukları dengelemeleri
gerekir. Siyah renk hataları göstermediği için özellikle kendine güvenmeyen
insanların da tercih ettiği bir renktir. Ayrıca, siyah giyen insanların ruhsal
sorunlarının daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Özellikle çocuklarda
inatçılığa ve depresyona neden olabilir.
Dikkat toplamaya
yardımıcı olur. Einstein çalışırken siyah perdeli gün ışığı olmayan yerleri
tercih ederdi.
BEYAZ;
Soğuk kanlılığı,
asaleti, masumiyeti, istikrarı ve devamlılığı temsil eder. Huzur ve güven
verir. Düşünce gücünü arttırır. Aynı zamanda insana hüzün veren, dertlerini
ve sıkıntılarını hatırlatan bir yanı da vardır. Belki de bu yüzden, Çinliler
beyazın matem rengi olduğuna inanırlar.
Beyaz renkle boyanan mekanlar daha geniş ve
ferah olarak algılanır. Bu etkisinden dolayı, özellikle banyo, mutfak gibi dar
mekanlar ile misafir odaları için uygun bir tercih olabilir. Bütün renklerle
uyum sağlayan, tamamlayıcı ve dengeleyici bir renk olarak diğer mekanlarda da
rahatlıkla kullanılabilir. Işığı yansıtan beyaz renk, az ışık alan mekanlar
için de uygundur.
Beyaz renk giyenler
daha istikrarlı, güvenilir ve temiz olarak algılanırlar. Ayrıca, insanı daha
genç gösterir.
Beyaz rengi seven
insanlar genellikle, temizliği, aydınlığı ve düşünmeyi seven, hayal dünyası
geniş, soğuk kanlı ve uzlaşmacı kişilerdir.
GRİ;
Alçak gönüllülüğü
ifade eden, uzlaştırıcı ve denge unsuru olan bir renktir.
Ciddiyet ve hareketsizliği çağrıştırır. Çoğu devlet kurumunda ağır basan
renktir.
Gri rengi seven
insanlar genellikle olaylardan uzak durmayı tercih ederler. Kuralcı, tutucu ve
hareketsiz yanları ağır basabilir. Karamsarlık ve içe kapanıklığa da neden olabilir .
Aktif ve dışa açık insanlar griyi bunaltıcı bulurlar.
Diplomatik ve ağır ortamlarda denge unsuru ve uzlaştırıcı olarak
kullanılabilir. Kullanıldığı ortamlarda bunaltıcı bir havaya neden
olabileceği için fazla
tercih edilmeyen bir renktir. En iyisi tamamlayıcı renk olarak kullanmaktır.
Özetle;
Yeşil renk durgunluk verirken yanında kullanılan kırmızı ile etkisi azaltılabilir.
Parlak ve sıcak
renkler her yerde kullanılmadıgı sürece yaratıcılık üzerinede etkisi daha çok
olur. Rengarenk boyanmış çalışma ortamları dikkat dağıtır.
Beyaz renk enerjinin
dağılımın sağlar özellikler ana renklerle beraber kullnaıldığında (sarı,
kırmızı ,mavi) bu dağılım daha kolay gerçekleşir ve çalışanı özgür kılar.
Pastel renklerin
sakinlestirici etkisi fazladır. Konsantrasyonu yükseltmeye yardımcı olur.
Parlak renkler
yaratıcılık, mat ve sakin renkler ise güvenirlilik ve süreklilik duygusunu
arttırır.
Kırmızı yemek
sektöründe tercih edilen bir renktir.
Larcivert otoritenin
rengidir.
Yeşil yaratıcılık ve
huzur verir.
Kahverengi hızı
arttırır. Fast food sektöründe kullanılması bu yüzdendir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder